Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Publicaciones más relevantes (SA019P17)

       Escritoras inéditas en español en los albores del s.XX (1880-1920).     Renovación pedagógica del canon literario

  • Arriaga Flórez, Mercedes. Las vírgenes locas. Amalia Guglielminetti. Introducción, edición crítica y traducción de Mercedes Arriaga Flórez. 8, pp. 1-201. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018.
  • Cagnolati, Antonella. Las solitarias. Ada Negri. Introducción, selección y edición crítica de Antonella Cagnolati. Traducción de Sandra Ferreira González. 10, pp. 1-134. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018.
  • Diego Sánchez, Jorge. Obra escogida. Rokeya Sakhawat Hossain. Introducción, selección, edición crítica y traducción de Jorge Diego Sánchez. 13, pp. 1-113. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018.
  • Jaime de Pablos, María Elena. Diario de un jardín. Emily Lawless. Introducción, edición crítica y traducción de María Elena Jaime de Pablos. 14, pp. 1-159. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018. Parte I (pp. 1-26)  Parte II (pp. 27-159)
  • Martín Clavijo, Milagro. Adelante el divorcio. Anna Franchi. Introducción, edición crítica y traducción de Milagro Martín Clavijo. 11, pp. 1-369. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018.
  • Martín Martín, Juan Manuel. El libro del destino. Emmi Lewald. Introducción, edición crítica y traducción de Juan Manuel Martín Martín. 9, pp. 1-192. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018.
  • Pastor García, Daniel. Cuentos escogidos. Constance Fenimore Woolson. Introducción, selección y edición crítica de Daniel Pastor García. Traducción de Irene Rodríguez Arcos y Bárbara Cerrato Rodríguez. 7, pp. 1-254. Salamanca: Universidad de Salamanca, 2018.
  • Romano Martín, Yolanda. Leyendas napolitanas. Matilde Serao. Introducción, edición crítica y traducción de Yolanda Romano Martín. 6, pp. 1-127. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2018.